Bilir misiniz ? Marmara denizini kullanan kimi denizciler onun için Marmara Okyanusu tabirini kullanırlar.
Hiç tekin bir deniz değildir, çılgın lodos fırtınaları olur, öğleden sonraları poyraz bazen deli gibidir. Denizin ortasında sığlıklar, kayalıklar, çok ters akıntılar mevcuttur.
Akla hayale gelmedik kazalar mal ve can kayıpları olmuştur. Hasılı dikkat edilmesi gereken hiç affetmeyen bir denizdir. Her ne kadar ufak bir iç deniz de olsa.....
Bu sığlıklardan biri de daha önce deprem ile batmış bir ada olduğu bile rivayet edilen Yıldız Kayalıkları'nında içinde bulunduğu çeşitli fenerler ile dikkat çekilen bölümdür, bu bölüm adalar ile Bostancı arasındandır. Burada belli yerlerde su son derece sığdır hatta bazı kesimlerde kayalar deniz yüzünde görülür. Bu denizi bilmeyen, acemi, harita okumayan, fenerleri takipe etmeyen genellikle de amatör denizcile bu sığlıklarda çok sık kaza yaparlar....
Daha önce defalarca arzettiğim gibi İstanbul Büyük Şehir Belediyesine bağlı bir işletme olan, İDO neredeyse bir asırdır yapılmakta olan Bostancı Adalar vapur seferini zarar ettiğini bahane göstererek kaldırmış bulunmaktaydı. Bunun yerine Mavi Marmara Kooperatifi nispeten büyükçe yolcu motorlarına devredildi bu hat....
Bu yolcu motorları vapur iskelelerini kullanarak seferler yapmaktadır. İskelelere yanaşmaları burundan çok dar bir hattan ve iniş binişleri adeta sırat köprüsünü andıran bir şekilde olmaktadır.... Özürlü, yaşlı vatandaşlarımızın ve çocuklar ile çocuk arabalıların iniş binişleri ise tesadüf ve büyük çabalara bağlıdır.
Geçtiğimiz günlerde, yukarıda belirttiğim bölgede bu yolcu motorlarından biri olan Caner Kaptan 2 deniz kazası yaptı ve ucuz atlatıldı. Motor gece yarısı seferini yaparken Büyükada'dan kalktıktan yaklaşık 15 dakika sonra ( sebebi hakkında çeşitili görüşlerileri sürülen bir sebeple ) bu kayalıklara çarptı. Tekne batacak dercede hasar gördü. Halk infiale kapıldı, can yeleği aradılar ama bulamadıar. Daha sonra tekne bir şekilde Bostancı iskelesine yanaştırıldı. Yolcular tahliye edldi 3 yolcu hafif yaralandı. Tekne kaptan ve mürettebatının kaçtığı ifade edildi......
Bu hattı her gün kullanan bir vatandaş olarak sıklıkla burada uyarı yapmaktayım. Bu hatta bir facia yaşanması an meselesidir, böyle bir felaket olması halinde sorumlusu kooperatif mi ? motor kaptan veya sahibi mi? yoksa İDO mu ? sorumlu olacak. Bence elbette İDO sorumlu olacak bu hattın sahşbş ve onu devreden İDO'dur zira... Böyle bşr vebalin altına hangi ticari saik ile girebilinmektedir. Üstelik konu bir kamu hizmetiyken....
Acilen vapur seferleri geri konmalıdır. İsteyen yolcu motorları ile seyahat etmeye zaten var olan yolcu motoru iskelesinden devam edebilir. Ancak vapuru tercih edenlerin bu hakkı korunmalı ve çok daha emin, rahat ve konforlu seyahat etme imkanları hak olarak iade edilmelidir.
Hello world!
5 yıl önce
4 yorum:
Dün Burgaza giderken bindiğimiz vapurda kendimi bir emin hissettim ki..
hem emin hem rahat hem sessiz değil mi sevgili bir de burgaza giderken bindiğimiz motordan inemeyen tekerlekli sandaleli vatandaşı hatırlasana.....
Günaydın Ersin Bey, adalara gelmeyinin arapçasıdır bu! Ne kadar kötü ve insanın öneminin hissedilmediği bir belediyecilik anlayışı! Kınıyorum hem de ah ediyorum eğer o küçücük motorlarda bir kaza yaşanır ve can kaybı olursa yine ateş düştüğü yeri yakacak sadece. Ayıp hem de çok bir an evvel vapurları geri istiyoruz
Bugün (28/7) HaberTürk gazetesi İstanbul ekinde konuya büyükçene yer vermişler bakmadıysan bir bak.
Yorum Gönder