Salı, Mayıs 22, 2007

uzun zaman olmuş yahu

uzun zaman olmuş yahu , yazmamışım epeydir.
özlemişim de yazmayı....
Ananda'nın feneri bloguma yazmışım bi sürü, buraya yazmamışım...
neyse,
mitingler başarı ile tamamlandı, millet uyandı ve bazı dengelerin aslında hiç tahmin edilmediği şekilde olduğu ilgili mercilere gösterildi. İktidarın hiç beklemediği gibi gelişmeler oldu. Millet en güzel refleksini verdi. Bundan sonrası seçimlere kalmış, aslında sonuç belli gibi ama en azından bu beylerin kulağına küpe olacak bir hareket yaşandı.
Hoş günlerdi bunları hatırlayacağız.
acaip haller...
Ben yaşım icabı memleketle ilgili bazı gelişimleri çok iyi hatırlıyorum yahu,
Mesela, ilk hatırladığım şeylerden ve hala kulağımdan çıkmayan seslerden biri, 60 lı yıların hemen başında radyodan yayınlanan Yassıada mahkemelerinde, mahkeme reisi Salim Başol'un "celseyi açma" anonsuydu.
Bağdat caddesinin selamiçeşmeden suadiyeye kadar olan bölümü daha yeni yapılmıştı
Sonra gene 60'lı yılların başında zannedersem 63 te falan kıbrıs sebebi ile karartmalar yapılırdı, geceleri evlerin ışıkları yakılmaz, yada kalın kumaşlar ile kapatılırdı, arabaların farlarına mavi jelatinler koyulurdu.
1967 yılının sonlarına kadar kadıköy yakasında tramvay vardı.
Sonra 60 lı yılların sonunda bir devaluasyon yapılmıştı, bu konu hakkında o zaman mizah plakları yapılmıştı.
60'lı yılların sonunda İTÜ televizyonu vardı ve deneme yayını yapadı ama aynı dönemde ankarada TRT televizyonu haftada 2 akşam 4 saatlik yayınlar yapardı..
70'lerin başında gençlik hareketleri olmuştu, hemen sonrasında 12 mart muhtırası verilmişti, radyo haberleri gene en çok takip edilen organdı, TV daha yeni yeni geliyordu evlere, ve de Halit Kıvanc'ın tabiri ile "telesafirlik" vardı, ahbapların evine TV seyredilmeye gidilirdi.
Caddebostan'da migros olan yer bahçe gazinoydu, Zeki Müren söylediği zaman millet sandallarla denizden dinlerdi, bizim ev çiftehavuzlarda olmasına rağmen ses gayet güzel gelirdi. Sonra bir sürü gazinolar açılmıştı .
Sonra 71 de Akdeniz oyunları yapıldı ve Tv den naklen yayınlandı, Oyunların açılış konuşmasında Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay yalnızca "Akdeniz oyunlarını açıyorum" demişti çok gülmüştük.
75 yılında ilk arabam olmuştu Reno 12 ne muhteşem bişeydi benim için, tabi hemen motoru egzosu falan değiştirilmiş bir yarış arabasına çevrilmişti ( ne kadar olur reno12 den demeyin o senelerde tüm rallileri kazanırdı)
76 dan başlayarak sağ sol kavgası iyice can alır hale gelmişti, üniversitedeydim, bacağımdan yaralanmıştım üstelik amerikan pazarından aldığım yegane ve tek canım wrangler bluejeanim yırtılmıştı. o zaman yırtık bluejean modası da yoktu.
Ecevit iktidar olmuştu memlekette hiç bir şey bulunmamaktaydı nerde bir kuyruk bulsak girer elbette bu kuyruğun sonunda lazım olam bişey buluruz derdik... benzin de karneye bağlanmıştı benzin karnem hala duruyor, ne kadar çabuk unuttuk yahu.....
Elektrik kesintileri yapılırdı hergün 4 saat, su zaten yoktu, evlerde lavaboların yanında altında minik musluğu bulunan yuvarlak su bidonları sıradan bişeydi, sonra depoları ve hidroforlar kondu.
Bizim kadıköy yakası hala sayfiye yeriydi ve de rahatça denize girerdik.
77 de meşhur 1 mayıs taksim olayları olmuştu, ne garip o olaylar olurken içinde yaşıyor insan ama sonra baktığında vay anasını ne feci allahım yahu diyor.
80 de ihtilal olmuştu, Kenan Evren meşhur TV konuşmasını yapmıştı. sokağa çıkma yasağı konmuş ve işe gidememiştik. Gelişime üzülsek mi sevinsek mi bilememiştik, bir yandan terör bitti diye sevinmiş diğer yandan demokratik bakımdan tedirginliklerimiz olmuştu.
Sonra anayasa oylaması yapılmış ben sandık görevlisi olmuştum.
Sonrasında Özal dönemi ,birden bire rahatlayıp, tam tüketim toplumu olmaya başlayışımız.
Dalyandan başlayarak bostancıya daha sonra çoook daha ilerilere kadar sahil doldurulmuş ve yol yapılmıştı, zaten biz artık oralardan denize giremez olmuştuk.
Doların serbestçe cepte taşınır olması, yabancı sigara ve içkilerin gelmesi, neskafenin artık gizlice elatından değil de bakkaldan alınması ne büyük değişikliklerdi.
Tv de lavaşkiri ( la vache quirit) peynirinin reklamı :)
80 li yılların sonunda siyasal yasakların kaldırılması için referandum yapılmıştı. Ben hayır anlamına gelen turuncu renkli üzerinde no yazan tshirtler giymiştim ahhhahhhaaaa
80 lerin sonunda Annem ve Babam birer yıl arayla ölmüş birden bire koca adam olmuştum.
vay be tarih tarihhhh
Bir müddet bu yarım asır olmasına ramak kalmış yaşamdan bazı yaşanmışları minik minik yazmaya çalışacağım blog da belki sıkılmaz okursunuz.

6 yorum:

Tanya's dedi ki...

Ne güzel anlattın yine..turuncu t-shirt giydin mi hakkatten? sandık başında durdun mu gercekten?

Kuyrukları azda olsa hatırlıyorum bende.

Yarım asır cok iyidir..hep tecrübedir..bana da ışık

Sebnem'den dedi ki...

HOCAM YA...SANA BOŞU BOŞUNA HOCAM DEMİYORUM YANİ..SEN YAZARKEN BEN DE SENİN ARKANDA DOLAŞTIM SANKİ..KENAN EVREN'İN İHTİLALİNİ HATIRLIYORUM BENDE..EVİMİZİN ÖNÜNDE KOMŞUMUZUN OĞLUNU ÖLDÜRMÜŞLERDİ..ÖZAL'I NESCAFEYİ...BABAMIN DOLAR VE MARKLARINI.ALMANYA'DAN GELEN MUZLARI..VAY BE BENİMDE 30.YILIM YAKINDA...GÜZEL ZAMANLAR GEÇİRMİŞİZ.

Sybella dedi ki...

Ersin Hocam,sebebini bilmiyorum yazının sonuna doğru geldiğimde beni bir ürperti sardı,ciddi ciddi ..Sanırım benim de bazılarını yaşamış olmam buna sebep...Ve bize ne güzel tatlı tatlı anlatırsın hep yaşadıklarını...Daha çok yaşanmış olay biriktirelim ve dinleyelim...Mutlu mutlu

AES dedi ki...

sevgili tabi giydim turuncu t-shirti istemiyodum nedense demireller ecevitler türkeşler gelsin ve valla da sandık kurulunda aza idim 82 anayasa oylamasında nedense pek keyifli gelmişti. yarım asır evet tecrübe ve iyi akıl hala başta eller ayaklar sağlam, aşk mis gibi hehhhee
şebocum, saol hoca dediğin için ne önemli bişey benim için saol var ol,umarım hoca'lığa layık kalırım hep hayatım boyunca..
sybellaaaa daha anlatacak o kadar çok şey varki yazıcam gene lokal anlatılar ufacık belki çok az kişiyi ilgilendiren ama genelde o zamanki yaşam için fikir veren
öperim sizi

bartonfink dedi ki...

Ersin Hocam, bir bölümünü benim de hatırladığım günler.Ama, bazı bölümleri de güzel değil miydi.Sanki tüketim toplumu olurken bize has naivlikleri, güzellikleri de tüketmişiz gibi...

AES dedi ki...

Haklısın bartumun aslında keyifli tarafları çok vardı ve gerçektend de naiflikler olmaz olur mu....
hem de ne keyifler vardı, ama çoğunlukla farkına varamazdık bazı hoşlukların şimdi daha da çok anlaşılıyor tadı...
bu günümüze çok şükür