Perşembe, Haziran 25, 2009

Metobüs meselesi....

Metrobüs Söğütlüçeşme den binerim, bu defa da aynı şekilde binmek üzere geldiğimde şu yeni uzun araçlardan birine ilk defa( Phileas) rast geldim, bu araçlarla ilgili olumsuz haberler okumuştum.

Herneyse bindim, şahane bir araç, içerde bilmediğim bir dilde aracın duracağına dair yanıp sönen gösterge var, olsun değişir, ya da hepimiz bu lisanı da öğreniriz :)  dedim.  

Oturdum, zil çaldı araç tam zamanında kalktı, gayet hızlı ve atik olarak yola koyuldu ve ilk durağa geldi, biraz daha yolcu aldı, ama tam dolmamıştı gene de. İşte ondan sonra anladım durumun ne olduğunu, şu meşhur E-5 in üzerinden geçen köprüden, yukarıya Altunizade kavşağına çıkan yokuşta bizim araç adeta durma noktasına geldi . Hani Bursa ile Mudanya arasında bir tren hattı varmış tren öyle yavaş gidermiş ki yolcular iner, meyva toplar, hatta hacet giderir gene binerlermiş yürüyen trene, durum aynı böyle. Hani in otobüsten it bari yürüsün....  Bu arada arkamızdan kalkan iki otobus bize yetişti. bu defa biz önde kaldığımızdan onlar geride kaldı ve uzunca bir otobüs kuyruğu oluştu.

Köprüden sonra Levent kavşağı çıkışında gene bir kağnı arabasına dönüşen aracımızdan ben Halıcıoğlu durağında ilndiğimde arkamız diğer araçlarla dolmuştu bile

Bu otobüslerin inanılmaz birim rakamlarını da duyunca, gene tepemin tası attı.

Neyse bir bildiği vardır Büyükşehir Belediyesinin, nasıl olsa paraları çok. 

4 yorum:

Adsız dedi ki...

metrobusleri hollanda dan almislar. yani dumduz bir ulkeden. oyleki egimi en az bir yokusta bile zorlaniyor arac giderken... avrupa bu tip alim ihaleleri (ki tr de de boyle)teknik sartnamelerle yapiliyor. Ve alinan mal sartnameye birebir uygun olmak zorunda. ama bizimki hollanda ya uygun bir sartnameydi sanirim..
turk usulu, ne yapalim gec de olsa kavustuk yine de metrobusa))

Tanya's dedi ki...

Arabın yağı çok olunca şeylerine sürermiş hesabı..para da bizim paralar ha...deniz fenerinden değil

Ersin dedi ki...

aaa inanamadım
hollandaya uygundur tabii düz yolda ferrari gibi oysa istanbul adı üzerinde 7 tepeli şehir :)

Ersin dedi ki...

Sevgili ????
Ne feneri ne feneri aaa
ben bir fener biliyorum fenerbahçe
topuz2u aldılar di mi? bu fener işleri para ile mi, ilgili bilemedim
he ne otobüsleri mi e tabi bizim para ile aldılar, yahu nuhterem büyüğümüz ( yaşça olsa) sayın Başbakanımız buyurmuyor mu öle kriz falan yok millet zengin diye işte millet zengin tanesi 2.5 milyon dolardan otobüs te alırız.Ne olacak gemicik fiatina kelepir otobüs zaten avrupa birliğine açılıyoruz ayıp olur şimdi Hollanda'lılaraolsun alalım maksat dostlar alışverişte görsün, yürümezlerse daha düz olan mesela Konya Belediyesine hibe ederiz dua ederler.
BAk şimdi fener meselesini nmeden hatırlattın gene bir "belge" çıkar ortaya herkes unutur...