Cuma, Aralık 24, 2010

yorumsuz bir haber

Haber, Doğan Haber Ajansı'ndan, yorum yapmaya gerek duymuyorum, demokratikleşen ülkemizin demokratik bir rektöründen demokrat bir davranış örneği, yorum ve karar sizin...

(DHA) -- Arınç, bir süre önce Celal Bayar Üniversitesi (CBÜ) Rektörlüğü´ne atanan Prof. Dr. Mehmet Pakdemirli'ye "Hayırlı olsun" ziyaretinde bulundu.

Ziyaret öncesinde rektörlük binası arkasındaki erkek öğrenci yurdundaki kalan Türkiye Gençlik Birliği üyesi olduklarını belirten bazı öğrenciler AK Parti hükümetini protesto etmek isteyince, Rektör Prof. Dr. Pakdemirli ile aralarında sözlü tartışma yaşandı.

Grup adına Rektör Prof. Dr. Pakdemirli'ye açıklamada bulunan Türkiye Gençlik Birliği İl Başkanı Erdem Özdemir, "Siz Atatürk´ün Nutku'nun son kuplesini okuyun. 'Cumhuriyeti ilelebet muhafaza ve müdafa edecek güç gençliktir' der. Türk gençliği devrimlerin ve cumhuriyetin bekçisidir. Size yetkiyi aldığımız yeri açıklıyoruz. Siz diyorsunuz ki, 'Ben size bu görevi vermedim?' Ama diyorum ki, 'Bu görevi sizden değil, Atatürk´ten aldık" dedi.

Bunun üzerine Özdemir'e müdahale eden Rektör Pakdemirli, "Sizler Atatürk´ten görev alamazsınız. Cumhuriyeti savunacaksam ben savunurum. Ben burada rektörüm. Size kalmaz bunu savunmak. Ben, size cumhuriyeti savunmak için görev vermedim. Net bir şey söylüyorum size. Siyasi slogan atarsanız kimliklerinizi toplarım. Üniversiteden atarım hepinizi. Hemen dağılıyorsunuz. Burası benim üniversitem ... hepinizin üniversitesi. Burada slogan atamazsınız. Eğer atarsanız emniyet görevlileri kimliklerinizi toplayacak, ben de sizi okulda atacağım" diye karşılık verdi.

Rektör Pakdemirli'nin uyarısının ardından üniversiteli gençler polis ekipleri tarafından rektörlük binasının önünden uzaklaştırıldı

3 yorum:

defneyleyasamak dedi ki...

sabah seyrettim.
arınç öncesi püripak hazırolda duralım derken nasıl kirlerini / zehirlerini saçtıklarını gördüm!

basri dedi ki...

Eski bir şarkıyı değiştireyim;
Üniversitelinin ne önemi var
mühim olan AKP.

Feride Nizamettin dedi ki...

çok bomba yaa...cumhuriyet savunulacaksa ben savunurum...:)
artık ben gülüyorum sadece (ama acı acı:(