Salı, Eylül 26, 2006

Sabır

22.04.2005

Sevgili Dostlarım,

Yazılarıma yeniden başladığım için gerek aşramda, gerek e-maille ve gerekse telefonlarla teşekkür eden dostlarıma gelen sms mesajlarına, çok tesekkürler ederim. Neden teşekkür ediyorsuınuz ki ? bu aslında benim vazifem ve ben bi müddet bilerek ve isteyerek aksattım.
Dostlarımın çoğu bana neden sessiz kaldığım hatta bazı konularda neden acil cevaplar vermediğim konusunda çok hararetli sorular sordu.
Dostlarım, kısa bir zaman önce bir canlı TV programında bana sordular, yıllardır bu işin içindesin peki ne öğrendin :
Cevabım çok kısa oldu ; "sabır"...
Aslında istedikleri cevap bu değildi ve tatmin olmadı sunucu ama idare etti vaziyeti daha da üstelemedi ve başka konulara geçildi zaten pek te uzun değildi. Bittikten sonra sohbetimizde "aşkolsun hocam dedi neden orada üstun meziyetler elde ettiğinizden, normal üstü güçler elde ettiğinizden, bahsetmediniz ne kadar ilgi çekerdi iyi reyting yapardık, sizin de reklamınız olurdu" .

Yoga'nın ülkemizdeki durumu budur. Sizelere anlatacağım daha pek çok şey de olacak. Yavaş yavaş sakin sakin, çünkü bunca yılların tecrübesiyle ortada gördüklerim ne yazık ki tam bir kaos.
Dostlarım, hepinizin de bildiği gibi ben geleneksel yoga çalışmalarını belirli yorumlarla sizlere iletmeye çalışan bir dostunuzum. yüce bir hocayım, herşeyi bilirim, ben başardım falan da hiç demem, ben de sizler gibi öğrenmeye devam eden bir dostunuzum. O kadar daha fazla değil, ancak ben biraz daha fazla zamanımı bu konularla harcadığım için belki biraz daha fazla birikimim var bunu da sizlerle paylaşıyorum, öğrendiklerimi, bu memlekette, bu şehirde, normal bir insan gibi yaşayarak yorumluyor ve sizlerle de paylaşıyorum.
Bu nedenle gördüklerim, işittiklerim bazen beni inanın hayretlere düşürüyor. Bu nedenle de diyorum ki öğrendiğim tek şey sabır.
Dostlarım, nasıl şeydir anlamıyorum hakikaten, yoga içinde olup birbirini yeren, birbiri hakkında ağıza alınmayacak sözler sarfeden sözde hocalar mı istersiniz, birbirinden ( tabirimi mazur görün) müşteri çalmak için e-mail listeleri çalanlar mı istersiniz, yabancı hocaların 20 kere baskısı yapılmış kitaplarındaki bilgileri ve resimleri çalıp kendi kitabım diye basanlar mı istersiniz. Acaip dans figürleri ile zıp zıp zıplayıp, kafası bulanarak "evet aştım", "kundalinim uyandııı "diyen saflar mı istersiniz, kişi ilişkilerine ait ahlak durumlarını unutup ta en ahlaklı yogi kesilenler mi istersiniz, yoga din değildir deyip hadi hindistanda tapınak gezip saflaşalım diyerek yogayı yalnızca hinduizme ait olarak tescil eden hırs düşkünleri mi dersiniz. Bunların hepsi hoca. Elbette ki pek çok bu durumla alakası olmayan hoca dostlarımı tenzih ederim onlar kendilerini bilir ve bunları asla üstlerine almazlar.... Ama diğerleri için şu sıralarda bazen dijitürkte de oynayan Guru filmini seyretmelerini öneririm.....
O zaman ben size derim ki inanmayınız. Dostlarım yoga hocası olmak hizmetci olmaktır, yoga hocalığı kişiye üstün bir paye vermez : Hoca olarak siz ancak sizinle çalışan kişilere hizmet edersiniz, bir istisna ile beraber çalışacağınız insanları seçersiniz, çalışacağınız kişileri secmek size kalmış birşeydir. Ama neticede hizmetkarsınızdır.
Nasıl bir ortamdır ki herkes birbiri ile düşmandır, yüzlerde sahte bir ilahi tebessüm bulunmaktadır, hırs içinde birbirine çamur atmakta, nasıl şuna giden kişileri kendime çeviririm diye bin tane kumpas kurmaktadırlar..... yazık....
Dostlarım, ben bir zamanlar bu aşramdaki bazı gruplaşmalar için aman çocuklar yapmayın burada basit şirket dedikoduları gibi şeyler olsun istemem ve izin de vermem demiştim, ki bu sıralarda henüz herkes yoga hocası kesilmemişti, ne kadar da haklıymışım gerekli tedbirleri almak ne neşteri vurmakla.
Dostlarım, burası toplumdan soyutlanmadan normal hayatını yaşayarak yoga çalışmalarının sürdürüldüğü bir aşram olarak kalmaya devam edecek, bendeniz aynı düşüncelere sahip olarak yorumlamaya devam edeceğim, sizlerle gene sizlerden biri olarak konuşup çalışacağız. Herşeyi tüketerek yok etme huyu var toplumumuzda, elbette ki yoganın rantı da yakın bir zamanda bitecek şimdinin ulu yogileri başka konularda en iyi bilenler olacak ama biz o zaman da gene burada bildiğimiz yoga çalışmalarını aynen sürdüreceğiz. 15 yıldır devam ettiği gibi. Alnımız ak sırtımız pek sevginizin verdiği destekle ömrümüz yettiğince nice yıllar.

Sizleri çok seviyorum.

Ananda

Hiç yorum yok: