Salı, Mart 27, 2012

İki ilkokul, birkaç mesele

Uf.... Epeydir blog yazmamışım, özlemişim hadi bakalım artık biraz yazalım....


Malum son aylarda oğlum ile sokakları aşındırmaktayız, gözüme çarpan bir dolu şey var.


Ama özellikle şu 4+4+4 "ucubesinin" çokça konuşulduğu bu günlerde iki okuldaki olumsuzluklar dikkatimi çekti.


Elbette pek çok okulda daha nice nice olumsuzluklar vardır, ama bu iki okul benim için önemli, zira biri mahallemizin okulu diğeri ise gene mahallemizin üstelik te benim okulum.


Mahellemizin ve benim okulumdan başlıyayım İlhami Ahmet Örnekal İlköğretimokulu, ben bu okula ilk açıldığı sene girdim yani 1962-63 okuma döneminde, daha 5 buçuk yaşındaydım. Bir şekilde aldırmıştı valde hanım beni. O zamanın en modern devlet okullarından biriydi, sinema salonu, laboratuarı vs. pek çok şeyi mevcuttu. Eğitim kadrosu gayet iddialıydı. 


Neyse, bu okulun kapısından geçiyorum, bizim yıllarca girip çıktığımız bir ana kapı vardır, şimdilerde iyice modernleşmiş, kendinden açılan kapılar falan debdebeli bir kapı, girişte güvenlik, çok havalı. Ancak bu kapıda bir yazı var " öğrenci girişi yan taraftadır" ,o kapının ilerisinde okulun en köşesinde hani apartmanlarda çöp bidonu yeri falan vardır ya öyle bir kapı, aha işte öğrenci kapısı.


                                                Buyurun okulun kendi sitesinden kapının resmi


Hayret birşey yahu, efendi ! okulun en önemli varlığı onun öğrencileridir, O öğrenci olmazsa okul da olmaz. Acaba hangi şahıslar o debdebeli ana kapıdan girer de öğrenci giremez. 


Kimse okulun öğrencisinden kıymetli değildir .... Sayın Müdür lütfen O kapıyı öğrencilere açın, onlar okulun birinci sınıf vatandaşıdır, çok ayıpladım.....


Gelelim Mahallemizin okulu Yeşilbahar İlköğretim Okulu'na burada talebeye örnek olması gereken bir öğretmen var, her gün kırmızı renkli kombo gibi otosunu, yaya kaldırımına hem de yola dik ( yani neredeyse yarısı yolda kalacak şekilde ) parkeder... Teneffüslerde de otonun içine girip telefon görüşmelerini yapar....


Ayıp olmasın diye arabanın resmini koymuyorum


Haaa her iki okulun da feci bir hali var ki akıllara ziyan, her iki okulun da öğretmenleri, okulun hemen dışında kaldırımda toplaşıp adeta garden parti edasıyle sigara içerler, yahu arkadaş gene diyeceğim, sen öğrencine örnek olmayacak mısın? nasıl şeydir bu okulun girişinde kaldırımda ayakta elde çay bir elde sigara püfür püfür... Bu kadar çirkin bir manzara olur mu ? 


Her halde belediye dayanamamış Örnekal İlköğretim okulunun yol tarafındaki duvar parmaklıklarına sigara tablaları asmış söyleyecek laf bulamıyorum...

5 yorum:

Tanya's dedi ki...

Sevgili,

Maalesef tüm okullarda buna benzer türlü şey var, öğrenci baştacı edileceğine hep itilip kakılıyor, bizimkinin okul yaşı geldiğinde bakalım biz neyleyeceğiz?

Lotus dedi ki...

Şu sıralar bu eğitim işine feci halde kafayı taktım! Yeldeğirmenleri ile savaşır gibi savaşıyorum. Yazı, çok yerinde ve güzel olmuş:) Fikrinize sağlık Ersin Hocam:)
Sevgiler
Nilüfer

Lotus dedi ki...

Şu sıralar bu eğitim işine feci halde kafayı taktım! Yeldeğirmenleri ile savaşır gibi savaşıyorum. Yazı, çok yerinde ve güzel olmuş:) Fikrinize sağlık Ersin Hocam:)Sevgiler, Nilüfer

Fulya dedi ki...

ersinim okula ana sınıfı ve ilk okul 1 ler ön kapıdan giriyorlar sadece büyük sınıflara ön kapı yasak..büyük çocuklar itişip kakışırken bebeler zarar görmesin diye...ama yinede yazında çok haklısın..bir başka çözüm üretebilirler ve tüm çocuklar ön kapıdan girebilir..muckk

Evimin dekoratörü Esin dedi ki...

Yazınız da çok haklısınız. "Okulun birkaç metre yakınında sigara içilmez" levhaları bizimkilerin okulunda da var, ben asıl tam o levhanın önünde sigara içen insanları (veli+görevli) fotoğraflamamak için kendimi zor tutuyorum.