Çarşamba, Temmuz 15, 2009

Bugün

Bugün, adada kalıp emeklilik yapma günü,
Sevgiliyi 08.50 motoruna bıraktım.....
motor gözden kaybolana kadar baktım arkasından.....canım sevgili..i güle güle hayırlı işler, akşam gelir karşılarım...
sonra Yılmaz Bey'ın kahvesine gittim.... Kitap kurdu hanımı ile biraz sohbet, iki güler yüz, herkesle tanımasam da merhabalaşma........ iki açık limonlu çay, bir kahve......... can sevgilinin bıraktığı mini notebook ile internete giriş, tren sitesinde sörf.... Fatoş Hanım'ın canı sıkkın, gazete okumuş sabah, tansiyonu çıkmış gene, devlet sigara yasağını kontrol için 4000 kişi istihdam etmiş...... nasıl yahu diyor, ben kendi dükkanımda millete sigara içmeyin diyeceğim.... birileri de beni bunun için kontrol edecek..... bak diyor bunu sonu içkilerin kontrolü, sonra da din polisliğine kadar gider..... düşünüyorum..... kimbilir.....
Şarjın bitişi kahveden kalkış, pazar var bugün.... oraya seyirtme... yavaş yavaş telaşsız.... mis gibi kokan küçük çileklerden biraz, Yalova'lı kadınların bahçelerinden gelen eciş bücüş, patlıcan, kabak, domates, bolca yeşillik, turp, fasulye, süt gibi semizotu biraz da ondan....
sucuya uğrayış, su ve aygaz siparişi..... sucunun atlı arabacısı : ""abi torbaları arabaya at""
Hafif yağmur çislerken kayıtsızca eve yollanış.
Balkon... deniz köpürmüş poyraz sıkı..... yeşil örtü gene uçuşmuş, sbahtan unutulmuş çay kaşığı, biraz kürdan ve peçetelik uçmuş aşağı bahçeye..... iniş, komşu : "neden zahmet ettiniz bize söyleseydiniz toplar getirirdik""....." hassasiyetinize teşekkürler" İstanbul aksan ve nezaketi... özlem.....
Balkon......
Tv..... benzine mazota zam gelmiş petrol fiatlarının arttığından falan değil vergi, millet kara yollarına mahkum ya sal vergiyi nasıl olsa ödüyorlar... boşver kapat televizyonu bak deniz ne güzel...hava serin rüzgar bol, ruhban okulunun bayrağı neredeyse kopacak gibi.... sahi neden camilerde bayrak yok...aman neyse....

Hadi bir kafeinsiz kahve... blog.... gazete... daha günün yarısı .... canım ada .... ama..keşke sevgili yanımda olsa....

22 yorum:

Sebnem'den dedi ki...

Hocam saat 12:42 ve sen ne çok şey sığdırmışsın...
Haklısın her şeye zam..Bak pasaportlarada geldi..Ne o?Değerli kağıt zammı..
Yılbaşından yılbaşına gelen zam 7.ayda geldi yine..5 ay sonra yine zamlanır..
Neden?Bence..Belki pek hin bir düşünce olacak ama..Askere karşı polisi güçlendirmek için kaynak toluyorlarda ondan..
Evet niye bayrak yok camilerimizde?Günah mı?
Sen denize karşı otur..kafeinsiz kahveni iç Hocam..Şimdi bende atıyorum kendimi balkona..Sana selam ederek..Biraz sigara dumanı,biraz kahve aroması gönderiyorum..
Akşam vapurdan aldığın zaman Tanya'yı..Şöyle benim içinde bir öp..
Sevgili ayarlasın işini gücünü..geleceğiz bakalım..
Bir ince ayar yap sen O'na:))

Ersin dedi ki...

anlaştık şebocum özledim yahu ikinizi de en kısa zamanda kalkıp gelin
ayarı çekerim ben sen merak etme

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Ersin Bey nasıl özendim size...Çok ama çok keyifli yaşayıp, anlatmışsınız...Darısı başımıza diyelim:)

Ersin dedi ki...

hehhe sevgili kirpikteki gözyaşı, darı başınıza darısı başınıza...
sağlıkla, keyifle

Hande Kızılkaya dedi ki...

Yazılarınızı her zaman keyifle okuyorum. Üzerinde düşüne düşüne ....

Evet önce sigara yasağı, çok inceler, hepimizin sağlığını bu kadar çok düşünüyorlar :)))) Çok iyi hazırlanmışlar, bütün İst billboardlarla dolu, 4000 kişi istihdam etmek ne demek !!! ''sağlığımız için'' ... Bu ülkede çözülmesi gereken bunca dert varken ... Ama 'önce sağlık' ... Sonra gelsin içki yasakları ...

Ben de oturdum, pencereden yağan deli yağmuru ve boğazı seyrediyorum. Bir taraftan da düşünüyorum, bir doğma büyüme gavur İzmir'li olarak .... Kolay mı bu ülkeyi bu kadar kolay satın almak, hadi eğitimin eksik kaldığı Anadolu'yu sindirdin; Ege, neredeyse kendi başına bir ülke olan İstanbul sana boyun eğecek mi ??? Padişahlara bile kalmamış, sana mı kalacak ...

Böyle keyifli bir ada gününüzde, beni hiç tanımadığınız halde bu düşüncelerimi paylaştığım için beni mazur görün. Sadece bu konularda yorumlarınızı takdir ediyorum ... Saygılarımla ...

SİYAH ULAN! dedi ki...

camilerde niye bayrak yok diye sormuşsunuz, olması gerek mi gerçekten? daha doğrusu olup olmaması gerçekten rahatsız etmeli mi bizi? şanlı bayrağımızın dalgalandığını gördüğüm her yerde her zaman gururla seyrederim ve eminim bu ülkeyi seven herkes de aynı şeyleri hissediyordur. o bayrak için nasıl yıllar önce dedelerimiz şehit düşmüşlerse şimdi de milyonlarca Türk gene seve seve canını verir uğrunda. ama kaç kişi "camilerde niye bayrak yok" diye hayıflanır merak ediyorum açıkçası; merak edenler içinde de acaba kaç tanesi cami dışındaki mekanlarda da, misal büfelerde, alışveriş merkezlerinde, halı sahalarda..vs, bayrak olup olmamasını irdeler? diğer ülkelerdeki kiliselerde, sinagoglarda..vs neden kendi bayrakları yok, daha da önemlisi niye kimse bu durumdan rahatsız değil? çünkü onlarda bizde olduğu gibi "bir insan hem dindar hem milliyetçi olamaz, eğer din varsa işin içinde vatanseverlik de yoktur laiklik de" diye bir düşünce yok..

son olarak ruhban okuluyla camilerin kıyaslanması da çok mantıklı gelmedi bana; ruhban okulu adı üstünde okul ve resmi bir kurum ve diğer resmi kurumlarda olduğu gibi orada da Türk bayrağının olması normal. ha ibadethanelerde bayrak olup olmaması tartışılsaydı eyvallah (ki ülkemizde camilerde olmadığı gibi kilise ve sinagoglarda Türk bayrağı yok)

Ersin dedi ki...

Hande hanım,
durum bizi sanki umutsuzmuşuz gibi gösteriyor oysa şükür ki hala demokratik ve laik bir ülkede yaşamaktayız demokratik yollar ile bu günleri geride bırakacağız, okuyacağız bilgimiz her gün daha a artıracağız, gerekirse monşer olacağız yaşam kalitemizi yükseleceğiz ve bilgiyi paylaşacağız.
olur mu gavur izmir mi, evet öyle diyor birileri ama sigortasıdır memlketimin.
Bu konularda beyan edilen fikirleri paylaşmak için tanışık olmak şart değil ama inanın ki öyle çok bizim gibi düşünen var ki
Bende de saygılar

Tanya's dedi ki...

Ah Sergili,

Sabah kaybettiğimde seni gözden içim eridi..ben işe sevgili adadaki eve diye..keşke olsam yanında da salıncakta yağmuru izlesek..titreşirken battaniyenin altında elimde cigarillom hehehe.

ben bu postun politik kısmına diyecek birşey bulamıyorum ama eski izocam reklamı geldi aklıma.." Yöneticimiz uyuyor mu?" diyen..bizimkiler kış uykusunda zaar.

Az kaldı akşama..geliyorum birde.

Ersin dedi ki...

hahhha
canım sevgili haydi gel bir an evvel
burası çok keyifli

Ersin dedi ki...

Sevgili SİYAH ULAN!

dostum samimiyetle söylemek isterim ki hiç bir art niyetle neden bayrak yok sorusunu sormadım, aslında siz yazınca bir kısım düşüncelere gittim tabi
har zaman dünyanın en güzel bayrağının altında onun ağırlığını ve yüceliğini bilerek yaşamışımdır buna şüphe yok.... milliyetçilik ve din vesaire konularına girmem.
bu arada bizde ve başka memleketlerde bayra ibadethanelerde bayrak yok fikrinize pek katılmıyorum. örneğin büyükada ayayorgi kilisesinde bizim adadakı uçurum kilisesinde bayrak var, komşumuz yunanistanda da kiliselerde bayrak var, yakın zamanda bulunduğum barselona da ki katedralde de gördüğümü gayet iyi hatırlıyorum. neyse canım, boş vberin belki de yanılıyorumdur ama gerçekten de bir art nıyetle değil sadece meraktan sormuştum. selamlar

Hande Kızılkaya dedi ki...

Ersin Bey,

Çok teşekkürler fikirlerinizi paylaştığınız için ...

Gavur İzmir şakaydı, ben çok gurur duyuyorum İzmir'li olmaktan ... Hem de anne tarafım Midilli'lin en köklü ailelerinden. 'Gavurun da gavuruyum', çok mutluyum ...

Aynen dediğiniz gibi, okudukça daha çok okuyasım geliyor, paylaşabilmek için ... Şimdi de bunlara inat bir İstinye Park yapacağım son defa kapalı mekanda sigara içmek için, yanında da bir kadeh şarap içeyim diyorum ...

Keyifli günler, saygılar

SİYAH ULAN! dedi ki...

siz art niyetle sormasanız da maalesef buna paralel görüşlere sahip birçok insan var bu ülkede, ben zaten sizin nezlinizde yazmadım bu yorumu genel bir değerlendirmeydi.

yurtdışındaki örneklerden bahsederken de bir tanesinde bile bayrak yok demek istemedim mutlaka var olan örnekler vardır (ki zaten gezdiğiniz yerlerden örnekler vermişsiniz) ama genel itibarı ile ülkedeki bütün ibadethanelerde bayrak olacak ve bu bayrak da bizim ne kadar vatansever & laik olduğumuzun bir göstergesi olacak diye bir kanıya sahip olmadıklarını ve insanların da bu durumdan rahatsız olmadıklarını belirttim.

ayrıntılı açıklamanız için teşekkürler..

Hande Kızılkaya dedi ki...

Bu arada ltf beni yanlış anlamayın, Anadolu insanını da küçümsüyor fln değilim. Babam da Erzincan, Kemaliye'nin en ücra, en tepedeki köyünden.Hala evimiz duruyor, arada gidiyoruz. Ama bilinçli yetiştirilmişler, fırsatları varmış, aileden mühendisler, hukukçular yetişmiş. Kastettiğim eğitim imkanı, şansı olmayan Anadolu insanlarıydı.
Kimseyi rencide etmek, rahatsız etmek istemem :)))

Ersin dedi ki...

hande hanım anlıyorum elbette, bu arada afiyet olsun.
elbette kimseyi kırmak gibi bir maksat olamaz
gavur izmir in espri olduğunu gayet iyi anladım
fikirler saygı ile paylaşılarak hepimizi daha da iyi şartlara götürecek

Ersin dedi ki...

sevgili SİYAH ULAN!
samimi ve düzeyli paylaşımılarınız için teşekkürler

yeliz dedi ki...

Ersin bey blogunuzu her gün ziyaret ediyorum,okuyorum,düşünüyorum diyorum ki ne güzel yazmış,hislerimi dugularımı dile getirmiş,
Camilerde ki bayrak olayında çok haklısınız ben ce türk bayrağı dalgalansa daha güzel olmaz mı???
Sevgili Tanya ile dünyanın en yakışan,ruh ikizi bir çiftsiniz,blogunuzu 1 aydır takip ediyorum ve bir solukta hem sizin,hen tanya hanımın hem de kızınız alaçın yazı arşivlerini bir solukta okudum,
siz hayatın her saniyesinin kıymetini bilen dolu dolu yaşayan bir aile olarak hayata bakış açımı değiştirdiniz,
sizi tam da bunalım halinde yakalamışım ne de güzel olmuş....
ilaç gibi geldinizz,
iyi ki varsınızzz,
sevgiler

Adsız dedi ki...

hicbir surette hukumet sempatizani olmasam da, sigarasiz yasam billboardlarindan nefret etsem de, bunun politik bir amaci icerdigini de dusunsem maalesef ama maalesef icten ice bu yasak beni mutlu ediyor...Avrupa da pub onlerinde sigara icenleri gorup (ki belki barda,pubda biraz esnek olmak lazim) bizim lokantalarimizda en ucra ve en kotu yerlerin sigara icmeyen 3 masadan olusturuldugunu hatirlayinca sinir oluyordum. Bir de ne olursa olsun o dumanin en kucuk zerresini bile solumak istemiyorum...
Diger dediklerinize gelince her ne kadar Siyah Ulan ile ayni dogrultuda dusuncelerim olsa da
samimi ve ictensiniz,saglicakla kalin..en onemlisi saglik))
LeyLa

yeliz dedi ki...

çok doğru çok güzel bir yazı yazmışsınız ersin bey,okumayan insan düşünemez,idrak edemez,yaratıcı olamaz,kendinden birşeyler katamaz topluma,ezberci bir hayatla önüne ne verilirse onu yer,onu alır,ne gelirse kabul eder,
aynen şu an içinde olduğumuz durum gibi değil mi,,,
olumsuzluklar karşısında bir gün ah vah edip ertesi gün unutan,haksızlıklarla savaşmayan,
yan gelip yatan sonra da neden böyle diye hayıflanan...
bizim zamanımızda herkes her hafta bi kitap alır ve her cuma o kitabı sınıfta değiştirir,haftada bir kitap okumamızı
sağlardı edebiyat öğretmenimiz....

Ersin dedi ki...

Sevgili Yeliz,
yorumunuz için teşekkürler iyi ki hepimiz varız.

Ersin dedi ki...

Sevgili LeyLa

yorumunuz ile yaptığınız katkı için teşekkürler,
aslında sigara içmeyen biri olduğum için bana hiç farketmiyor, kapalı yerlerdeki sigara yasağı, canım sigara içmeden barda oturulur mu ?yu ben anlamıyorum haliyle, Geçtiğimiz günlerde gittiğimiz bir mekanda neredeyse dumandan ölüyordum durum öyle bir hal aldı ki o can havli ile çivi ile çakılmış pencereyi söküp, perdeyi de dışarı doğru boru haline getirerek canımı kurtardım inan ki hiç bir mübalaga yok söylediğimde :)
Neyse yasaklar gene de iyi değil elbette bakalım bu yasaklar sigara ile bitecek mi yoksa haydi bunu becerdik şimdi başka konulara da yasaklar getirelim der mi birileri
bilemedim.
Yazılarımdaki samimiyetimden her zaman emin olabilirsiniz, sağlıcakla kalın

Adsız dedi ki...

sigara yasaginda politik amac araniyor olmasina sasiriyorum. ben danimarka'da yasiyorum.. burasi sigarsiz kapali mekana geceli oyle cok oldu ki.. aksam esimle bara gidiyoruz, uc dort mekan degistiriyoruz.. ne gozumde yanma.. ne saclarimda agir tutun kokusu. restoranlarda, gece gunduz fark etmeden, istisnasiz her yerde herks alismis.. burasi soguk oldugu halde yaz kis insanlarin pub'larin onunde sigarasini iciyo.. kimse sikayet etmiyo. cunku sigara icen birine verdiginiz ozgurluk sizin gozleriniz yanmadan, saclarinizdaki kokudan nefret etmeden eglenme ozgurlugunuzden caliyo.
o yuzden bu yasak turkiye'ye, icmeyen insanlara yapilan bi iyili. ve kokeni Iran degil Avrupa.. korkmayalim her seyden..

Ersin dedi ki...

Sevgili Aslille
Sigara yasağı hakkındaki görüşlerinize katılıyorum,
samimi söyliyeyim, ben de Danimarka'da yaşasam hiç bir şeylerden korkmam, ama burada bazı konulara olan hassasiyetimizi gözardı etmeyelim. Budur halimiz,
size keyifle bol temiz havalı günler diliyorum, yakında ben de gittiğim mekanlarda sigarasız bir hava teneffüs etme hürriyetine kavuşacağım