Salı, Temmuz 21, 2009

Günlerin getirdiği

Ortam gene "son dakika haberleri" , "sok gelişmeler" vesaire ile dolu, canım medyam her zamanki gibi yangına körükle gitmekte pek mahir.

 *****Bir arkadaşım bir kaç sene önce, yaşam görüşü belli  bir bisküvi firmasının gelişimiş kollarından birine ait, kafeye gider, Bağdat Caddesi'nin en civcivli yerindedir mekan, vakit akşamüstüdür, garsonu çağırıp, bir kadeh soğuk beyaz şarak ister, "efendim sağlığınız için içki satmıyoruz" cevabı ile karşılaşır, "......." diyerek mekandan ayrılır.

Sigara yasağı başladı, sağlığımız için.  Ben sigara içmeyen biriyim, rahatsızlık duyduğum da çok olmuştur, ne hazin ki bu yasağa bir türlü güvenle alkış tutamıyorum, bir sonraki adımda, efendim sağlığınız için içki de yasaklanmıştır, " tam alkolsuz hava sahası" denir mi ? bir sonraki adımda çok güneş var hanımların başına güneş geçmemesi ve sağlıklarının bozulmaması için açık başla gezmeleri yasaklanır mı ? ... Bilmiyorum.....  ( tamamen örtülü hanımlarda had safhada "D" vitamini eksikliği olduğu gerçeğini unutmayalım bu siyasi değil tıbbi bir gerçek)

Bildiğim birşey var  doğaya karbon  salınımın da önümüzdeki günler içinde avrupa birincisi, dünya beşincisi olacak, kömürü teşvik eden, atom santrali için her beğenen, 3. köprü için İstanbul'un ciğeri ormanları kesen kararları veren bir hükümetin olduğu  bir ülkede bu aşırı sağlık merakı bence bir iki şeyden kaynaklanıyor.

1- Başbakan sigaraya karşı nefret duyuyor ( çok da iyi yapıyor)...

2- Devletin sigaradan aldığı vergi, SKG den sigara neticesinde oluşan hastalıklar için harcadığı paranın 3 te biri. Belki IMF istemiştir....

3- Halkın gelecek yasaklara karşı tavrı gözlenmiştir.

****** Yeni RTÜK başkanımız seçildi, hayılı uğurlu olsun, gazası mübarek olsun, rabbim vazifesinde muvaffakiyetler nasibi müesser eylesin, inşallah amin!

Yeni Başkan'ın laiklikle biraz arası nahoş, bu şekilde bir tarzı benimseyen bir gazetede yazar, amaaan istirham ederim ne münasebet zat-ı şerif vazifesini bîhakkın eda edecektir, üstelik Anayasa Mahkemesi'nce, Laikliğe karşı tutumu tescil edilerek mahkûm edilmiş olan iktidar partisinin Başbakan Yardımcısı Bay B. Arınç kendisine kefildir. Oh ne de güzel olmuştur.

******* Yeni Meclis Başkanımız seçiliyor, eski başkanın hanımının başı açıktı, inşallah bu defakinin başı kapalı olur da üçüncü kale de fethedilir inşallah.

********Ağustos, her zaman yüksek askeri şura toplantıları ile anılırdı, artık askerin sesi sedası çıkmıyor, toplantıda da kimseyi rahatsız edecek bişey zaten olamaz amaaaa Adalet Ve Kalkınma Partisi (yahu böyle yazarsam da kızarlar mı acaba, ama ne yapalım adı böyle) yeni bir açılımı olacak, bu partinin üç adet milletvekili, imralıdaki kanlı katilin de bir yer alması gerektiğini söylemiş. Eh terörist başının yanına yeni komşular geliyor ( tabii kendisinin istediği komşular olacakmış) şahane bir adada tatilköyünde yaşayacak, bir yandan da yakında serbest kalacağı ve belkide bir partinin başına geçerek politika yapacağı günlerin tatlı hayallerini paylaşacak.

*********Hepimizin para ödemekte olduğumuz TRT ( yahu Ak TRT mi desem acaba hani ) kandil yayınını Mescidi Aksa'dan yapacağım demiş, yayın yapılmış ama Mescid-i Aksa'dan değil Kubbet-Ül Sahra'dan .... Canlı yayının başlangıcında önce Mescid-i Aksa görüntüleri gösterildi, ardından yayın Kubbet’üs Sahra’dan devam etti. Oysa, Kubbet’üs Sahra sıklıkla Mescid-i Aksa ile karıştırılan ancak aynı bahçede kadınların da ibadet edebilmeleri için yaptırılmış olan altın kubbeli başka bir mescit. Ne farkeder demiş TRT yönetimi ikisi de aynı evin bişrer ayrı odası.

********** Ha bu arada işsizlik had safhada, kriz dibine kadar geçirdi, eğitim tam bir rezalet, millet borç harç içinde yaşıyor, benzin, petrolün fiatının artmamasına, doların düşmesine rağmen 3lirayı geçmiş.  Daha neler neler ama hiç önemi yok.... Arkadaşlar, kadro doldurmakla, islami temelli devlet için zemin hazırlamakla meşgul.  Birileri biraz kafalarını kaldırınca , ya bir fotokopi belge, ya da başka gündem değiştirici ortaya atılıyor ortam sus pus.

*********** Ha, medyada bir de çok önemli haber var, Saba Tümer, Habertürk'ten CNN Türk'e transfer olmuş, eee hep futbol transferi okumayacağız ya!

********** Gassaraylılara mutlu haber TOKİ Başkanı demiş ki" stadı kimse yapamazsa parasını verir biz yaparız 365 günde, çünkü Başbakan'ın talimatı var". Ohhh statddan reklam, hadi gassaraylılar oylar Recep bey'e

*********** Ergenekon davasında ikinci iddianame görüşülmeye başladı, 3. yolda, 4-5-6-7-.... sıradadır. Hayırlısı olsun.

Neyse zaten hava çok sıcak, ben tansiyonum daha fazla çıkmadan yazıyı bitireyim, kalın sağlıcakla, ama fikirlerinizi demoıkratik ortamlarda beyan etmekten kaçınmayın, unutmayın, ancak antidemokratik  ülkelerde, muhalefet, darbecilik olur. Burası hala daha demokratik bir ülke...

11 yorum:

Tanya's dedi ki...

Sigara yasağının arkasından 4-5 yıl içerisinde muhtelif " sağlık" yasaklarını ben de bekliyorum..uygulamanın yapıldığı avrupada 3..dünyada 6. ülkeymişiz..ama insan haklarını sorsan liste sonu..işsizlikte ilk 3..ekonomi desen teğet..

Yeni rtük başkanı şahane..anti laik..tam hükümetlik..

Üçüncü kaleyi de kaptıracağız sanırım bu arada.

En iyisi susmamak...haklısın..hala demokratikken..

Sebnem'den dedi ki...

Hocam,
Belliydi zaten yasakların nedeni..Bu kadar sağlığımızı düşündüklerini tahmin bile edemezdim..
Karaciğere rakı zararlı içmeyin yasak..
Tansiyona beyaz şarap yasak içmeyin lütfen..
Kana kırmızı şarap yasak içmeyin..
Şöyle şuradan zemzem yada gülşerbeti ikram edelim size..derlerse hiç şaşırma..
Yakındır...
Bak bugün gazetede yazıyordu..
Cumhurbaşımız açıklama yapmış..Adlitıp denetlensin diye..
Bundan sonra ölüm sebepleri bellii..
Kızınızı serbest bırakmışsınız ondan ölmüş..
Yada Allahın takdiri..
Nerelerden nerelere geldik..
Şu merakla beklenen tarihi fırsat sonunda açıklanacak..
Bakalım Apoyu neremize sokacaklar..
Yakında halk kahramınıda yaparlar bu asker,bebek katilini..
Off hocam off.
Bu boş zamanımda ordu kurasım var..

SİYAH ULAN! dedi ki...

bu "dumansız hava sahası" projesini acaba RTE yerine X bir hükümet hayata geçirse eminim çok daha farklı tepki alırdı, ama sırf daha önce yaptıkları (ve yapmadıkları) yüzünden tukaka ilan ediliyor. bir de şu "yakında içkiyi de yasaklar, başı açık gezmeyi de.." mantığını aklım almıyor açıkçası; halka açık alanda sigara içmek bir tercih değildir içki içmek ya da giyim tarzı gibi, düpedüz diğer insanları da kendin gibi zehirlemektir ve buna kimsenin ama kimsenin hakkı yok. ha bu uygulamanın koşulları oturulup tekrar düzenlenebilir o ayrı konu, ama her zaman kişisel hakların korunmasından bahseden insanların bu bireylerin en önemli değerini yani sağlığını koruyan bu "insani" uygulamayı yobazlık ya da laiklik karşıtı bir hareket olarak değerlendirmesi gerçekten çok komik geliyor bana

mermaid dedi ki...

hah işte yani sigara yasağında hepimizin içine sinmeyen bşyler var gerçekten. ben de sigara sevmiyorum, nadiren kullanıyorum ama yasak istemiyorum. insanların birbirinin yüzüne pöflemeden içecek medeniyette olmasını istiyorum. sağlığını sen düşünemezsin gerzeksin, ben senin için düşünürüm ve bunun da en kestirme yolu; yasaklarım.
Bu arada, o kesimin mescidi aksa ve kubbetüs saharayı ayırd edemeyecek cahillikte olması da ayrı bir şölen öyleyse:)
Trt'ye gelince, ben artık anlayamıyorum. Uzun zamandır izlememiştim, geçen haftalarda bir kez haberleri izledim -digitürk sorunlu olduğu için kesintiye uğramıştı- ve şaşkınlıklara gark oldmu. Bu kadar yanlı, bu kadar taraflı, bu kadar objektiflikten uzak yayın... Kanal 7yi falan bile geçmiş. Spiker telefonla bağlanan kişiye dahi istediğini söyletme derdiyle baskı yapıyordu.
Günleri getirdiği diye başlık atmışsınız, durum sahiden içler acısı.

Çok uzattım ama eklemeden edemeyeceğim, haftasonunu, çanakkale'nin ilk kez gördüğüm yerlerinde, adım adım yürüyerek, ibret alarak, şaşırarak, öğrenerek geçti. Bütün dedelerle gurur duyduğumuz, bildiklerimizi paylaştığımız bir anda sizi de andık. Ne kadar gurur duysanız az. Mart ayındaki gezinizi ikimiz de okumuştuk. Bunu paylaşmak istedim. Sevgiler.

Ersin dedi ki...

durum bu sevgili, konmuşmak iyidir, fikir verir
düşünmek iyidir insanı geliştirir
bunların yapılması iyidir...

Ersin dedi ki...

Şebocum, ne ordu mu anlamadım, aman ha böyle acaip laflar etme,
sen kendi başına yetersin hepimiz yeteriz
susmadan devam

Ersin dedi ki...

SiyahUlan!
Umarım sizin dediğiniz gibidir, ben komik olmaya razıyım,

Ersin dedi ki...

Sevgili Mermaid.
Aslında durum hep bu trt her durumda hükümetlerce kullanılan bir kurum asıl demokrasi bu kurumları kendi lehine kullanmama becerisini gösterebilmekte..
Çanakkale ne muhteşem değil mi, insanın içi sızlıyor...

SİYAH ULAN! dedi ki...

"sizin dediğiniz gibidir" derken? halka açık alanlarda sigara içmenin sadece bir kişisel tercih olduğunu ve o mekanda bulunan ve sigara içmeyen diğer insanları alakadar etmediğini mi düşünüyorsunuz?

Ersin dedi ki...

""bu bireylerin en önemli değerini yani sağlığını koruyan bu "insani" uygulamayı yobazlık ya da laiklik karşıtı bir hareket olarak değerlendirmesi gerçekten çok komik geliyor bana""
kısmı için dedim, söz olarak çok doğru... ancak ben eğer izin verirseniz kişisel fikir hakkımı kullanarak kendi kendime vehimleniyorum

SİYAH ULAN! dedi ki...

benim o cümleyle kastettiğim "hükümet bu uygulamayı sadece ama sadece sağlığımızı düşündüğü için yürürlüğe koydu, başka en ufak bir amacı yok" değildi zaten, belki de dediğiniz gibi olayın perde arkasında başka gizli planlar da olabilir ama ben olayı kendim ve diğer benim gibi sigara içmediği halde zehirlenmek zorunda kalan insanlar için sadece özne-nesne-yüklem olarak değerlendirdim, herhangi bir "gizli özne" mevzu bahis değil..