Salı, Temmuz 13, 2010

akbil kaydırmaca

Akbil kullanıcıları yine pamuk elleri cebe atacak. Akbillerin yerini manyetik kartlar alıyor. İETT, tüketicinin elindeki akbilleri 6 liraya sayacak, manyetik kart için 10 TL alacak. diyor CNN Türk.
Yaşasın İstanbul Büyükşehir Belediyesi. Çok hoş değil mi, akbilleri atacağız, yerine kartbil ( adı gene "AK" olur ) alacağız ohhh, ne güzel !!!! ama durun yahu, acaba akbiller neden değişiyor? , Çoğumuzun anahtarına takılı gayet kullanışlı akbil hangi sebeple, karta dönüşüyor ? kimbilir kim gene ne kazanacak? kaybeden gene halk olacak. Liboş ekonomi sağolsun...
Düşünün 7 milyon akbil kullanıcısı var, bunlardan 10'ar lira alacak belediye 70 milyon lira yapar eski para ile 70.000.000.000.000 TL artık rakkamın büyüklüğünü siz hesap edin.
Bir de şu aldatmaca var eski akbili verecekmişiz onu 6 liraya sayacakmış efendim yenisini 10 liraya verecekmiş, neden kardeşim hangi sebeple böyle bir değişikliğe gerek duyuldu. Yani gene basit hesapla, 10 eksi 6 eşittir 4TL , 4 TL çarpı 7 milyon kişi 28.milyon TL eski para ile 28.000.000.000.000.TL
Hadi diyelim eski akbili iade ettiniz nereye? onları alacak iki nokta belirlemişler, bir ucundan diğer ucuna 100 kilometreden fazla mesafe olan sehirde. Yani uzun lafın kısası cebinizde kalacak eskisi, üstelik, akbil dolu ise içindeki miktar kaldı belediyeye artık helal eder misiniz bilmem?....
Örneğin benim akbilimde ne yapsam asla harcayamayacağım bir 2 lira hep kalır, bu belediyeye kalacak
Gene basit bir hesap, 2TL çarpı 7 milyon kişi eşittir 14 milyon lira eski para ile 14.000.000.000.000 TL oh be ne rahat para kazanma yöntemi üstelik te değişimi yapacak yeni aletler takacak, bunlara kart yapacak, vs. vs. vs.olan şirket kimse ona da mis gibi kazanç kapısı. Zülcelâl Hazretleri çarşılarına pazar versin, kazançlarının devamını nasibi-i müesser eylesin....
Ah be canım, al gözüm seyreyle.
Rakamları görüyor musunuz, buna neden ihtiyaç duyulduğuna dair bir makul açıklama varsa kabul edeceğim.
En insaflısı hem akbilin hem de kartın olması, meraklısı 10 Törkiş Lira basar alır teknoloji harikasını cüzdanına sokar....

7 yorum:

mermaid dedi ki...

küfür etmek küfür etmek. evet akbilde mutlaka harcanamayan bir miktar oluyor küsurat. oooh onlar da güm! hayır niye değiştiriyoruz ki, kaç senelik ama tıkır tıkır çalışıyor. nedir mevzu yani? sinir olduğum şey, artık böyle gözümüze sokarak çalınması. "bakın alıyoruuuz, aaaldık." ifadesi. tıpkı bütün ankaradaki hani o sinir bozucu gülümsemesiyle her yerden bize bahan melih gökçek ifadesi gibi. hınzır bi gülümseme. -orada da geçen sene su saatleri mi ne değişmişti tamamen gereksiz bi şekilde, doğalgaz da olabilir yanılmayayım- hakikaten bezdik her şeyden. her gün yeni bir kötü haberden. kazıklardan. zamlardan. zalimlikten. bugün bir chp milletvekilinin yaptığı "firavun" benzetmesi gerçekten isabet.

anne müdürü dedi ki...

bu ne ki?
gümrüklerde, adliyelerde saçma sapan yol pul parası, yok işlem ücreti, yokdosya ücreti ve daha bilmem ne diye saçma sapan, abuk sabuk bir sürü paralar alınmıyor mu? bu paralar kimin cebine gidiyor?
daha bugün konuştuk: ne işler var ki bu memlekette, _hatta adamın bizler gibi senelerce mürekkep yalamış olmasına bile gerek yok_ birilerini iyi tanıyan, sadece bu tip işlem, kıl-tüy parası alınan bir işin başında, bir tek orada dikiş tutturmuş, paraya para demiyor. biz de burada işte bunların hesabını yapıyoruz! ne demişler, zenginin malı züğürdün çenesini..
bekleyiniz yeni inovatif (!) proceler de yoldadır

derya dedi ki...

Ersin bey blogunuzu bu yazıdan sebep facebook hesabımda paylaşabilirmiyim yada sadece bu yazıyı kullanabilirmiyim acaba...

Ersin dedi ki...

Sevgili derya isim belirterek istediginiz gibi kullanabilirsiniz

SED dedi ki...

Hocam,
kimse kusura bakmasın ama halk bu hesabı yapamaz.
ancak biri yapıp önüne aynı sizin yaptığınız gibi koymalı.
aradaki kazancı anlayabilir mi onu da tam bilemiyorum..
çünkü bu hesabı yapabilecek her birey bundan 4 yıl önce attığı adımı da hesaplayabilirdi sesini çıkartıp itiraz edebilirdi.
demek ki bu hesabı 3-5 akıllı adamdan başka kimse yapamaz.
yapabilen 5 kişiden 1 tanesi sadece insanlık için bunla uğraşır diğer 4ü zaten köşeyi 5inci turdur dönüyor:(

Tanya's dedi ki...

Aldın mı bizim akkartları sen bana ondan haber ver...ağlamayalım adanın kıçı kırık iskelesinde sinir içinde elde akbiller sonra..

Hay bin kunduz memlektim yahu..

Ersin dedi ki...

valla sevgili haklısın almak lazım caresiz.
yoksa, İDO'nun bize vapur diye yutturduğu gecekondu dolmuş motorlarına da binemeyiz