Perşembe, Ekim 11, 2007

Nutuk'tan

Büyük Atatürk Nutuk'un daha en başlarında şöyle diyor,

"Temel ilke, Türk milletinin haysiyetli ve şerefli bir millet olarak yaşamasıdır. Bu ilke, ancak tam iştiklale sahip olmakla gerçekleştirilebilir. Ne kadar zengin ve bolluk içinde olursa olsun, bağımsızlıktan yoksun bir millet, medeni insanlık karşısında uşak olmak konumundan yüksek bir davranışa layık görülemez.

Yabancı bir devletin koruyup kollayacağını kabul etmek, insanlık vasıflarından yoksunluğu,güçsüzlük ve miskinliği itiraftan başka birşey değildir. Gerçekten de bu seviyesizliğe düşmemiş olanların, isteyerek başlarına bir yabancı efendi getirmelerine asla ihtimal verilemez.

Halbuki Türk'ün haysiyeti, gururu ve kabiliyeti çok yüksek ve büyüktür. Böyle bir millet esir yaşamaktansa yok olsun daha iyidir.

O halde ya istiklal ya ölüm !"

G
eçtiğimiz günlerde bildiğimiz gibi bu vatanın 30 evladı katledildi. O gün muhterem başvekile mikrofon uzattılar:

"Biliyorsunuz bir ay sonra Amerika'ya gidiyorum, orada onlarla konuşacağım" dedi

Şahsen utandım yerin dibine girdim, Amerika, güçlü ve zengin olabilir ama bizim hamimiz mi ya da birileri öyle olduğunu mu zannediyor. Ben Türkiye Cumhuriyeti başbakanının bunu yanlışlıkla söylemiş olduğuna inanıyorum. Bu tutumunun da değişmesini diliyorum. Olacağına da inanıyorum.

Bakınız dostlar, Mustafa Kemal Atatürk, bir peygamber veya kahin değil; kahinlerin kamaşık sözlerinden medet umarak tahlil ve tahmin yapanlar, şu büyük adamın hiç bir tahmin gerektirmeyen düpedüz, ap açık son derece gerçekçi sözlerini okusalar ya. Ne dese aynen çıkıyor.
Umarım işin,

" memlekette iktidar sahipleri, gaflet delalet ve hatta hıyanet içinde bulunabilirler" kısmına gelmeyiz. Yoksa ?

Bence NUTUK ders olarak okutulmalı ders


8 yorum:

Verda dedi ki...

Bence de . Son derece haklısın. Lakin ben Amerikalıları çok seviyorum. LA'da inanılmaz türk sempatizanları var. Hepsi, tanıştıklarımın hepsi türkiye yi ve türkleri çok seviyorlar... Tabii ki konuyla pek de alakalı değil ben sadece dip not düşmek istedim. Adamlar güçlü ya, çok güçlü ve bu kadar saf bir halkın nasıl bu kadar güçlü başkanları falan oluyooo...Neyse, bi şi dicem ama kızmak yok. Şehit olan askerlerle ilgili ... Ya senelerdir şehit oluyolar. Bu geçtiğimiz 13 kişilik katliam ilk değil, son da değil. Ben de şimdi dile getirmeye kızıyorum. 1 genç adamın ölmesi beni kızdırıyor, bırak 13 tanesini. Aylardır her gün istisnasız biri ya da bir kaçı şehit oluyor. Ben bu "vatanıma feda olsun" "şehit olmak üstündür" "namusum tüfeğimdir" beyin yıkamalarından sıkıldım. Gencecik adamların beyinleri nelerle dolduruluyo; bittabi farkındayım böyle bir teşkilat olmazsa da bu güneydoğu toprakları kalmaz sonra başka topraklarımız vs vs vs.. Acaba silahları komple bıraksak, biz savaşmıoruz desek falan ne olur? Ya ben bi de feci ırkçıyımdır, söylemiş miydim? Kimlere bilare söylerim, ama insan gibi yaşamayanlar, insana insan muamelesi yapmayan topluluklar, paranın kıymetini iyi bilen topluluklara kılım...bilmem anlatabildim mi? 1-2 ırktan bahsediyoooruuum...Olmadı, haftaya döndüğümde anlatırım...

Sizi seviyorum, özledim ayrıca ve iyi bayramlar...

Sebnem'den dedi ki...

Hocam korkarım Nutuk'u bu başlarda bulunan kimse okumamış.Okusada anlamamış.Ve yine korkarım ki..gaflet ve delalet hatta hıyanet içinde bulunup işlemedikleri suç kalmayacak.Ne yazık kı cezasınıda bizler ve bizden sonra gelen nesil çekecek.
Ayrıca bu gece için çok teşekkür ederim.Ne güzel eğlendik yine

Ersin dedi ki...

Vedacım, pek çok noktada sana katılıyorum ama katılmöadığım bir iki nokta a var, amerika, amerikalılar ve sehit olanların arkasından söylenenler hakkında bunları küçük bir yazı yapacağım, belki beğenirsin,
Yahu hadi git gel de artık oturup konuşalım hep beraber. sana da iyi bayramlar iyi yolculuklar
Şebocum, bi de çok keyif aldık sakin sakin güzel bir geceydi Nutuk meselesime gelinde içinde öyle bbret alınası yerler var ki, hepsini örneklerle yazacağım.
İş başa düştü, herkes, aklını başına toplamalı, lay lay lom, facebook edebiyatı ile uyutulup duruyoruz. sevgiler

Tanya's dedi ki...

Hocam hakikaten ders olmalı..daha gec olmadan..kalan topraklar ve üstünde yaşayanlar peşkeş çekilmeden..

Ya istiklal ya ölüm günler korkarım yakındır, ancak dah kac gençin canına malolacak..gecenlerde okuduğumuzderin VIP tim mi olur acaba çözüm??..çok mu anarşik oldum??

Tanya's dedi ki...

Canımcım, anarşik olmadın ama memleketimiz, zor günler geçirmetke, oysa bir kısım biz, dediğim gibi medya uyutmasında, bir kısım biz türban mürban ile derinden uğraşmakta ve bik kısım başkalaır da kıs kıs gülerek gene bunları ne güzel daralltık hadi ham edelim diye plan kurmakta. bunu bilelim de memleketin ne şartlarda kurtulup kurulduğunu unutmayalım.

Verda dedi ki...

Yeni yazılar yok mu?

Görüşmeyecek miyiz? Anlatamayacak mıyım? Dinleyemeyecek miyim? Noluyo?

Ersin dedi ki...

hahhhaaa
yeni yazılar hemennnn
bizce de görüşelim en kısa zamanda

Ersin dedi ki...

hahhhaaa
yeni yazılar hemennnn
bizce de görüşelim en kısa zamanda