Salı, Ekim 23, 2007

Referandum hakkında son yazı

Elbette, hiç de şaşırmayacağımız şekilde referandum da "evet" oyu çıktı, analizi iyi yapmak gereklidir, elbette bunu yapacaklar da yapar. Ben oralarda değilim, birincisi referandumu akp'liler bir güç sınavı olarak gördüler, burada ne için referanduma gittikleri ve neyi oyladıkları önemli değildi. Yalnızca partilerinin "evet deyin" dediği için hiç düşünmeden uyguladılar. Diğer kısım ise saf demokrattılar ve halk seçsin diyerek tertemizce evet oyu verdiler. Bir kısım ise hiç bir şeyden haberdar olmayarak " aman iyi bişeydir ben evet diyim de " dedi. Zaten pek çok insan için 20 YTL ceza da ürkütücü bir ceza, düşünsenize adamın maaşı ( ekonomi falan çok iyi ya) 250 YTL e bunu 20 YTL'sini ceza ver, tam bir felaket.

Tam karşıtı için de aynı şeyler geçerli, demek ki referandum falan hikaye. Her neyse, zaten memleketimizin üzerine kara bulut gibi çökmüş bir gündü, unutulası değil. gene bir "kanlı pazar" idi vatan evlatları, dışarıdan güdümlü üç buçuk baldırı çıplak şımarık hainin pususuna düştü, katledildi. Bu dış güç maşası olma durumunun yakın tarihimizde çok örnekleri var, hiç değişmiyor bu memleketin üzerindeki oyunlar, ilerideki yazılarda yazacağım.

Referandumda şehir bazında hayır oyu verenler de oldu, bu şehirlerin konumuna ve de tahsil durumlarına bakın.

Net olarak hayır oyu veren şehirler:
Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Aydın, Muğla, Tunceli. Bu şehirlerde, hayır oyları %70 cıvarında, izmirde ise yarı yarıya ve ufak bir farkla evet çıkmış. İstanbul 'da katılım %55 dolayısı ile evet çıkması önemli değil, evet çıktı ise de kimlerin verdiği ortada.

Hükümetin yerinde ben olsam bu referandumun sonuçlarına sevineceğime üzülürdüm ne yaptımda okumuş insan oranı yüksek ve medeni yaşama daha yakın merkezlerde çuvalladım diye. Dostlar, referandumlar, kültür seviyesi çok yüksek memleketlerde, tarafsızca karar verme yetisi olan insanlarca kullanılır belki, ama bizimki gibi kuzu milletlerde durum ortada.

Referandum ve beticesi hayırlı olsun, e heralde artık 11. reisicumhur istifa eder ve halkın seçtiği bir cumhurbaşkanı oluşmasına izin verir. Korkmasın yahu nasıl olsa gene onu seçerler, ama şeyyy eee oy vermeyen %30 ve hayır diyen %30 var eyvah ya başına bi haller gelirse vay ki ne vay. Allah kimseyi bu durumda bırakmasın yahu ne fena.

Ha bu arada, Anayasa Mahkemesi başkanı da seçildi, çok şükür onun da eşide sıkmabaşlı. Bu seçilen kardeşimiz, refah ve fazilet partilerinin kapatılma davalarında cansiperane çıkışlar yapmıştı. 367 konusunda da olumsuz oyun sahibiydi. Bir kale daha teslim alındı çok şükür çok şükür... Ohh Oh yurdum, protokolü tamamen sıkmabaşa büründü, veleddalin amin.

4 yorum:

Tanya's dedi ki...

Çok sükür..çok..ama bir gün gelecektir..herşey tersine dönecektir...korkmamalı..durmalı inandıklarının arkasında insan.

Ersin dedi ki...

Elbette ki duracağız. Biz Atatürk'ün çocuklarıyız, aklimiz fikrimiz hür, bilim ile yürürüz, hurafelerle ve soyutla değil.

Verda dedi ki...

Her çıkışın bir inişi vardır...

Dün range rover da kara çarşaflı bir karı açmış pencereyi açmış müziği dolanıyodu etiler de...İşte o an İran olamayız biz dedim... Herşeyi çabuk tüketiyoruz, bu da geçecek... Ben olumlu bakıyorum...
hahahahahhaa...İşin ciddiyetinin farkındayım, ama bu salaklardan daha çok koyan bişi var; o da gencecik adamların bok yere ölmesi. Ve bu bütün dünya vatandaşları için geçerli! Ya işte insan yazı yazmayıp yorum yapınca böyle oluyor, aklına her gelen şeyi pat diye yazıyorsun...Neyse referanduma gelince, çok doğru yazmışsın ersin. ve işin aslı şu ki, seni okudukça daha çok şey öğreniyorum, fikir alıyorum, bilgim oluyor. Kendi adıma söyleyeyim, duyarsız kalmak için çabalasamda, senin yazılarınla fikirim, duygularım falan oluşuyor...Haaaaaayyt Londra ya gitme zamanı... Biraz uzaklaşayım yine...

Döndüğümde kaçış yok, ona göre!!!

artık gülüyorum...

Ersin dedi ki...

sağol verdacım, işte aklıma geleni yazıyorum, küp gibi oturacağıma ne yapalım... sana iyi yolculuklar, dönüşte görüşürüz. Gül tabi yahu, umarım hepimiz güleriz bir gün milletçe.