Pazartesi, Eylül 14, 2009

12 eylül

Biraz gecikmiş bir yazı ama gene de yazmadan edemedim.

12 Eylül gününü çok iyi hatırlıyorum 20'li yaşlarımın ilk yarısında zımba gibi bir delikanlıydım, özellikle üniversite yaşamımı sağ-sol kavgasının içinde sıkıntılar ile yaşamıştım,  Ecevit hükümetleri,  Demirel'in MC hükümetlerini görmüştüm. Politikaya merkım yüzünden de iyice de takip etmiştim.

Ecevit hükümetleri sırasında yokluğu yaşamıştım, bir yerde bir kuyruk görür muhakkak ona girerdik, ne kuyruğu olduğunu bilmeden de olsa, sonunda yağ, bez, tuz gaz, kuyruğuı olduğu anlaşılırdı. O dönemden kalma benzin karnem hala elimde... Bu arada şehirlerde kan gövdeyi götürür, adeta bir iç savaş yaşanırdı. can güvenliği kalmamıştı, terörden herkes nasibini almıştı hem de şehirlerin göbeğinde...

11 eylül akşamı tek kanallı TRT televizyonunda Erbakan'ın partisinin Konya mitingine ait haberleri izlerken tüylerimiz diken diken olmuştu, adları "akıncı" olan, sakallı, şalvarlı,  sarıklı adamlar pankartlarla koşar adım resmi geçit yapmaktaydı...........

O sabaha karşı emekli  bir aile büyüğümüzde telefon gelmiş ihtilal olduğu söylenmişti. Bilemediğimiz duygular içindeydik, sevinsek mi üzülsek mi, en azından asker geldi dünkü gibi manzaralar artık olmaz demiştik Tv açılmış haberler izlenmeye başlanmıştı. Rahmetli babam, isyanlardaydı, son gününe kadar Kenan Evren^ ile hiç barışmadı. Eski tabiri ile örfi idare yani sıkıyönetim ilan edilmiş ve 13 eylül de sokağa çıkma yasağı ilan edilmişti. İşe gitmemiştim o gün

Çocukluğumdan beri arkadaşım, Mete ile çocukluğumuz ve ilk gençliğimizdeki gibi bahçelerden geçerek birbirimize ulaşmış, durumu yorumlamaya başlamıştık, hemen yandaki okluldan seçimlerde yaptığımız gibi bilgi alırız umudu taşımıştık........

Sonrası malum, olanlar malum, geldiğimiz nokta malum, 12 eylül olmasaydı ne olurdu diye düşünürüm hep, senaryolar üretirim. Onca aydın insan hapislerde çürüdü, bir çok genç iğrenç  işkenceler gördü , idam edildi, tamamen apolitik nesiller yetişti, tam anlamıyla bir tüketim toplumu olduk, Atatürk adına pek çok Atatürk kurumları kapatıldı, kötü bir anayasa sahibi olduk, gene ihtilalin yavrusu olarak ayrılıkçı terör örgütü peydahlandı  ve tüm referansları din olan hükümete kadar geldik. Yani kesin olan birşey var ki iyi olmadı hiç...

Acaba 12 eylül olmasaydı nasıl olurduk???

Not : CNN de ilgili haber    

http://www.cnnturk.com/video/turkiye/2009/09/12/12.eylul.ve.darbenin.bilancosu/15439/index.html

Hiç yorum yok: