Perşembe, Eylül 24, 2009

dün, bugün

Sürpriz gün





Malum çarşambaları tam emeklilik günüm, sevgiliyi uğurladım Bahar Kafe'ye standart yerime karargahı kurdum, çay, internet işleri, gazeteler, ada dedikoduları, öğleni bulduk.


Tam ayrılacakken Halki Restoran Memoş geldi n'apıyorsun dedi hiç dedim çıkıyorum eve doğru. Yahu dedi bugün benim de tatil günüm hadi denize gidelim, aslında benim de aklımda deniz vardı ama, bu cazip teklif beni mest etti, hemen bisiklete atlayıp mayonu alıp döndüm.


Bisikleti kilisenin önünde bırakıp. Doğru Memoş'a bir de baktım ki elinde paketler, hayrola ? dedim malzemeler var içinde dedi. Neyse atladık motora, doğru büyükada Halik koyuna, cam gibi denize bıraktık kendimizi, dipteki taşları sayarak. Nasıl da şahaneydi su.....


Oradan toparlanıp Çam Liman'ında Nezih Bey'in mekanına, burası öyle restoran falan değil Ada'lı birkaç arkadaşın buluştuğu deniz kıyısı bir barınak. Baktık ki dostlar Bahar Cafe'den Haydar Bey, Şamil Bey ve o gün tanıştığım başka dostlar gelmişler, mangal yakılmış.


Memoş, ise sağolsun taptaze palamut, yemyeşil göbek salata, ekmek vs. almış.


Muhtelif diğer malzeme ile denizin hemen üzerinde muhteşem bir sofra kuruldu, onlar hatıralarını tazelerken ben de keyifle dinledim. Akşamüzeri motora atlayıp dönerken bir de Alman Koyu'nda girdik akvaryum temizliğindeki suya ohhh. Herşey şahaneydi teşekkürler Memoş.

Benim için tek eksik vardı sevgili yanımda yoktu bir daha ki sefer aynı turu sevgiliye yaptımak istiyorum........


Hava oyun etmez de umarım olur...





Okullar açılıyor:





Okullar bugün açıldı. Annesi Alara'yı daha önce benim de okuduğum liseye yazdırırken, demişler ki (özür dilerim) kapıcılardan 400 diğer insanlardan minimum 1000 TL alıyoruz. Yani bağış yaparmısınız ?falan değil.


Dumrullar, saf tutmuş ödemezsen almıyorlar okula çocuğunu. Bin dereden su getirerek. Formalar belli bir mağazadan alınıyor ve o mağazada da kalmamış. Ne zaman geleceği de belli değilmiş.....Fesüphanallah.....





Milli Eğitim bütçemiz şahane 2009 yılı bütçesinden eğitime ayrılan pay %2,5. Başka bütçelerle karşılaştırıp sulandırmıyayım ama, AB ortalaması %5.2, OECD ortalaması % 6.1 gerisini siz düşünün. Hemen şu laf söylenecektir, okullarda bedava kitap dağıtıyoruz, elbette dağıtacaksınız böylece tek sesliliği daha da ele alıyorsunuz beyim, cebindeki para kısıtlı yurdum insanı da aman ne iyi diyor. Önce fakirleştirip sonra istediğiniz gibi şerbeti içiriyorsunuz başka birşey değil.


Biliyorsunuz, okulların elektrik su ve ısınma bedelleri veliler olmasa ödenemiyor.

3 yorum:

SİYAH ULAN! dedi ki...

2009 bütçe rakamlarını hangi kaynaktan aldınız? çünkü benim bulduğum rakamlara göre 2009 yılı için Milli Eğitim Bakanlığı'na ayrılan bütçe 27 milyar 883.7 milyon TL, 2008 yılına göre toplamdaki payı yüzde 10.5’ten yüzde 10.82’ye yükseltildi gözüküyor..

http://www.8sutun.com/haber?id=11989

mermaid dedi ki...

hepimizi kapıcıyız :p

Ersin dedi ki...

Siyah Ulan, alakanıza teşekkürler cümlede hata yapmışım, bütçeden ayrılan pay değil, 2009 bütçesinde milli gelirden eğitime a ayrılan yay olması gerekiyordu. Bu bilileriEğitim-iş Genel Başkanı Adıbelli'nin demecinden aldım
durumu daha da vahim ve karşılaştırmalı olarak çok yakında yazacağım.